Frequently Asked Questions

Hoelang op voorhand moet ik bestellen?

Ik raad aan om toch zeker 2-4 weken vooraf je bestelling te plaatsen. Dit geeft mij ook de tijd om jullie aanvragen te beantwoorden en indien nodig te zoeken naar de juiste decoratie én deze tijdig bij mij toe te krijgen. Heb ik dan toch geen plaats meer, geeft dit jou ook de tijd om naar een alternatief te zoeken.

Voor feestelijke dagen (vb. valentijn, moederdag, …) en in het hoogseizoen is vroeger bestellen vaak aangeraden als je zeker wilt zijn van een plekje.

Heb je een last-minute vraag? Vragen staat vrij, uiteraard! 

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Ik sta jullie telefonisch alsook via social media graag te woord voor vragen, maar om alles overzichtelijk te houden (en fouten te vermijden) kan een bestelling plaatsen enkel via mail of via de website. 

Wat is een ‘standaard afwerking’ en wat is er nog mogelijk?

Ik zorg ook zonder extra toppers of een thema-afwerking voor een feestelijk gebak. Hierbij werk ik de taart langs buiten af gelinkt aan de gekozen smaak en/of krijgt deze een neutrale look met kleine details. 
De effectieve afwerking wisselt.

vb. amandelschilfers en frambozen (gedroogde of vers – afhankelijk van seizoen) bij smaak frangipane framboos
vb. chocolade- of karameldrip en karamelcrunch bij smaak chocolade gezouten karamel
vb. neutralere versiering van botercrème met kleine details, mogelijks ook gelinkt aan jullie feest (vb. goud of rosé gouden details, groene blaadjes, gekleurde gedroogde bloemblaadjes, …)

Kan er rekening gehouden worden met allergieën? 

Afhankelijk van welke allergieën, kan hier rekening mee gehouden worden. Vermeld dit zeker bij jouw aanvraag en dan bekijken we wat mogelijk is. Bij kleinere feesten worden de gevraagde allergenen aangeduid. Bij grotere feesten of feesten met veel verschillende allergenen, geef ik een fiche mee waar je alle allergenen per dessert kan terugvinden.
Je bent wel zelf verantwoordelijk als klant om je gasten in te lichten en de desserts gescheiden te houden om kruisbesmetting te voorkomen. 
TIP: maak duidelijke vermelding van de allergenen op je buffet, voorzie ander serveerbestek en plaats deze zo dat er bij het nemen van andere desserts geen kruimels kunnen opvallen. 

Kan ik vegan/glutenvrij bestellen?

Dat is zeker mogelijk. Vraag even naar de mogelijkheden, en geef het goed mee bij de opmerkingen in het bestelformulier. 

Zijn verse bloemen veilig om te gebruiken?

Ja hoor! Elke bloem wordt met een voedselveilige tape ingepakt zodat de sappen niet in de taart kunnen. Deze tape zorgt er ook voor dat de bloemen beter zijn vocht behoudt en dus langer mooi blijft.

Moet ik een voorschot betalen? 

Voor grotere feesten vraag ik een voorschot ter bevestiging van je datum. Of dit bij jouw bestelling van toepassing is, laat ik graag weten bij je bestelling.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Dit werk ik nog even uit voor jullie.

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen? 

In het weekend (zaterdag en zondag) kan dit standaard tussen 11u en 12u, of na afspraak als dit moment niet past.
Door de week gebeurt dit altijd na afspraak.
Het afhaalmoment wordt bij de bestelling ook altijd nog besproken.

Kan mijn bestelling geleverd worden?

Ja, dit kan vanaf een bestelwaarde van 400euro. Dit is gebaseerd op de grotere feesten en delicatere leveringen van bruidstaarten. We rekenen hiervoor een leveringskost van 80cent per gereden kilometer (heen en terug – gebaseerd op de snelste route volgens Google Maps).